tirsdag 4. januar 2011

Hva har vi gjort?

Det spørsmålet stiller vi oss ofte for tiden. Det er nå noen måneder siden vi bestemte oss for at vi skulle selge huset vårt som vi har hatt i 23 år og ungenes barndomshjem. - En stor og skummel avgjørelse for oss som enda ikke er 50 år. Men med et hus som er tre etasjer og laget for det livet vi levde før -med 4 unger, ble det veldig mye tom plass da de tre eldste var flytta ut, og vi bodde igjen med en 19 åring som disponerer en hel etasje til rot og kaos.

Vi lekte ei stund med tanken på å slippe vedlikehold, plenklipping og snømåking, og erstatte det med 4 vegger, gulv, tak og ei bod... OG oppvarmet garasje. Men det er ofte langt fra tanke til handling. Det har faktisk alltid vært langt fra tanke til handling her i gården. Bortsett fra den gangen da vi fant et boligprosjekt med en leilighet vi likte. -en leilighet som hadde de små detaljene vi ønsket oss. Kanskje hadde vi håpet at vi aldri ville finne en leilighet som passet oss, men det gjorde vi altså en oktoberdag i 2010, og da gikk det kjapt. Jeg blir lett revet med, men den sindige mannen min sitter som regel litt tryggere på pinnen sin. Dog ikke denne gangen. Plutselig og vips... så hadde vi fått bankgaranti, og en vips til, så hadde vi skrevet kontrakt på en leilighet som enda ikke er påbegynt.



I halvannet år skal du få følge meg og min mann i prosessen fra slott til kott. Du skal få ta del i mine sorger og gleder over å kvitte meg med gamle ting, og skaffe meg nye. Utålmodigheten min når bygginga tar tid. Usikkerheten min på om vi har gjort det rette. Jeg vil trenge din hjelp til å finne en stil til den nye leiligheten, slik at jeg og min mann kan trives der. Kanskje går du med gryende planer om å flytte til leilighet selv? Uansett håper jeg at denne bloggen kan være til hjelp for meg i denne prosessen, og til andre.

1 kommentar:

  1. Tjoho. Er jeg den første til å kommentere på bloggen din? Dette blir spennede altså, så her skal jeg jammen følge med. Leker av og til med samme tanke selv, men her må man liksom bli 80 år før man gjør sånn. Hehe! Lykke til!

    SvarSlett

Hei. Hyggelig om du kommenterer. Ha en fin dag!