fredag 5. oktober 2012

"Hage" i fjerde etasje


Jeg har aldri vært noe hagemenneske. Hadde en gang et blomsterbed, men en sessong var nok. Ikke var jeg spesielt interessert i å pynte noe spesielt på verandan i huset vårt heller.
Etter at vi flyttet, ble det liksom litt viktigere å ha et fint uterom.  Vi har ganske romslig veranda, så det er absolutt plass til å ha en del der ute, men jeg må være litt forsiktig i starten. Vet jo ikke helt hvordan jeg vil ha det enda.


Vi startet med å kjøpe sofagrppe. Så fikk vi nyte de få soldagene vi hadde i sommer

 
 
I går var jeg på Plantasjen og kjøpte en blomsterstige. Skikkelig dekorativ. Jeg hadde en Erica som jeg satte på det nederste trinnet. KJøpte en vintergrønn sak og ei fin potte til trinn to, og satte ei lykt på toppen. Syns det ble fint, og det er uansett den fineste hagen jeg noengang har hatt :)
 

Syns Erika er så fin. Tidligere har jeg bare brukt de på kirkegården, men ser jo at de er vakre som dekorasjon ute og inne. Vet at de trenger mye vann.... Det kan jo bli en utfordring.

 
Jeg fikk denne som vertinnegave fra to gode venninner. Fin steinpotte :)
 

 
Denne kjøpte jeg. Syns den er dekorativ. Og potten er jo søt da.
 
 

 
 På det øverste trinnet står det ei lykt og så ligger det et steinhjerte der.
 




 
 
Hva syns dere? Er det håp for uterommet mitt ?
 
Ønsker dere ei fin helg! Klem fra Irene

2 kommentarer:

  1. Hei. Takk for koselig kommentar hos meg. Lekkert på verandaen din, og når jeg så den fine mariusputa i stolen, fikk jeg jammen lyst på en sånn. Nå blir jeg følger hos deg, så blogges vi. Kos deg i helgen. Hilsen Drude

    SvarSlett
  2. Så fint du hadde det på terrassen. Ble veldig koselig med blomsterstigen. Nå er det bare terrassevarmeren som mangler, så kan du nyte den enda en stund. :-)

    Klem Miriam

    SvarSlett

Hei. Hyggelig om du kommenterer. Ha en fin dag!